Limingan taidekoulu

Limingan taidekoulu

Hei kaikki

Eräänä päivänä töistä tullessani (Työ on pakopaikka niille, joilla ei ole parempaakaan tekemistä. -Oscar Wilde) teki mieleni jäätelöä. Litran paketti Tiikeri-jäätelöä, että riittää muillekin. Ei pidä olla itsekäs.
No, ei muuta kuin Anttilaan. Jätin pyörän telineeseen kulman taakse ja astelin määrätietoisin askelin kohti pääovia.

Ensimmäisenä kuulen sanat "Vittu saatana, itehän nää....perkele".

Kohta lisää:

"Saatana mikä huora, vittu perkele"
"Kuka"
"No meijän iskä"
"Vittu..."

Koko tämän 50 metrin kävelyn aikana en kuullut muita kuin kirosanoja huutamalla lausuttuina. No, kävin ostamassa jäätelön ja poistuin kaupasta. Pyörätelineille päin kävellessä tulee ensimmäisenä vastaa kaksi romaaninaista:

"Vittu, kaks valakosta huoraa..."

Hyvä meininki. Tosi piristävää käydä aina keskustassa.
Jäätelö maistui erinomaiselta, kotona kaikessa rauhassa.

Semmosta täällä kaupungissa. Tavataan Valveella su 30.11, klo 18.00 (kulttuuritalo Valve, Valvesali, Hallituskatu 7, 90100 Oulu).

Esitä muille

Vastaa tähän

Keskustelun vastaukset

Piti ihan etsiä Hikipediatietoa asiaan liittyen....ja tässäpä siihen näkökulmaa...eli oikeastaan se on välimerkki :) :

"Vittu on käyttökelpoisin puhutun kielen välimerkki. Se vastaa kaikkia kielellemme tyypillisiä välimerkkejä (heh), ja sitä voi käyttää yleisesti taukojen paikalla puheessa. Esimerkiksi: "Maikka sano mulle vittu et jos matikka vittu kielet vittu ja muu vittu tarkotti koulua noin yleensä vittu ei kiinnosta vittu niin mä voin lähtee vetään vittu."

Yleisin sana vitutuksen aikana on vittu. Esimerkkilause: "Vittu kun mua vittu vituttaa nii vitun vitusti."

Vittua pidetään kaiken kattavana sanana. Vittu taipuu adjektiiviksi, substantiiviksi, pronominiksi, partikkeliksi ja numeraaliksi. Verbinä vittu on yleisin. "Mua vituttaa, vitun kokoset tissit, näitän on ihan vitusti, oot vittumainen, sit yks vittupää oli siel." Vittu toimii yleensä täytesanana ja vahvikkeena vitun tärkeille asioille.

....että mitäs siihen vois lisätä?

Vastaa tähän

Vittu?

Vastaa tähän

RSS

Kellokin on jo...

© 2009   Created by Keijo Ahlqvist on Ning.   Create a Ning Network!

Badges  |  Raportoi tapauksesta  |  Tietosuoja  |  Terms of Service